13.11.2018 Ajoneuvot Uusi Peugeot 508: ei pelkkää premium-hintaa Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Aiempaa menevämpi ylemmän keskiluokan Peugeot 508 on tähän asti nähty lähinnä vauhtiversioina, mutta luvassa on myös selvästi maltillisempia malleja – alkaen vajaasta 31 000 eurosta. Uusi Peugeot 508, jota kävimme ensikoeajamassa kesällä Ranskassa, alkaa pikkuhiljaa rantautua Suomeenkin. Mallihan myöhästyi täpärästi Vuoden Auto Suomessa 2019 -äänestyksestä, sillä siihen osallistuakseen hinnasto olisi pitänyt olla saatavilla tämän vuoden lokakuun viimeiseen päivään mennessä, ja varsinaiset Suomi-autot raatilaisten ajettavina marraskuun alussa. Mutta ensi vuoden kisassa 508 on luonnollisesti mukana. Nyt hinnat ovat joka tapauksessa vihdoin selvillä, ja otamme piakkoin tuntumaa uudesta 508:sta myös meikäläisillä teillä – kattava koeajo luvassa näille sivuille hieman myöhemmin. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Laajalla valikoimalla Edeltäjäänsä lyhyempi, leveämpi ja matalampi 508 on tarjolla kahdella 1,5-litraisella bensaturbolla (181 tai 224 hv) sekä 1,5- (130 hv) ja kaksilitraisilla (163 tai 177 hv) dieseleillä. Mallimerkinnät kuuluvat tässä järjestyksessä Puretech 180, Puretech 225, Blue HDi 130, Blue HDi 160 ja Blue HDi 180, eli ne vastaavat kutakuinkin todellisia hevosvoimalukemia. Varustetasoja on neljä: Active, Allure, GT Line ja GT. Osa yhdistelmistä on päätetty asiakkaan puolesta, sillä voimakkaimpia moottoreita ei saa aivan perusvarustelulla, ja tyyrein taso on puolestaan liitetty ainoastaan tehokkaimpien voimanlähteiden yhteyteen. Vaihteistona on nykytapaan kahdeksanportainen automaatti lukuun ottamatta pienitehoisinta dieseliä, jonka saa halutessaan myös manuaalina. Tällöin kyseessä on malliston hinnat alkaen -versio, joka maksaa 30 960 euroa. Automaatti nostaa hintaa vajaalla 2 500 eurolla. Siitä hinnat nousevat portaittain ylöspäin ulkomailla ajamamme huippumallin 52 442 euroon. Sportbackien perään Kilpailijoita mietittäessä 508:n tilanne on mielenkiintoinen, sillä toisaalta perusversioiden hinnoittelu on varsin kohtuullista, toisaalta taas matala viisiovinen viistoperäkori kehyksettömine sivuikkunoineen ja kauniine ohjaamoineen pyrkii asettamaan kapuloita jopa premium-merkkien vastaavien mallien rattaisiin. Ensimmäiset varsinaiset Suomi-spekseillä olevat Peugeot 508 -myyntimallit saapuvat Suomeen vuodenvaihteen jälkeen. Niitä seuraa SW-farmarimalli, jota lähdemme koeajamaan Portugaliin tämän kuun lopulla. Lisää mielenkiintoa 508 saa sitten ensi vuoden syksyllä, jolloin valikoima laajenee ladattavalla hybridimallilla. Teksti: Jussi Saarinen Kuvat: Lauri Ahtiainen ja Antti Hentinen Lue lisää Kaikki artikkelit 2.5.2024 Esittely Koeistuttu: Renault Symbioz – ehkä kaikkien perheautojen ei sittenkään tarvitse olla sähköautoja 1.5.2024 Ajoneuvot Tiesitkö, että halvimmillaan täyssähköisen Bugattin puikkoihin pääsee vain noin 30 000 eurolla? 30.4.2024 Ajoneuvot Kialta raskaamman sarjan uutisia – ”järjettömän tehokas” EV9 GT ja globaalien markkinoiden Tasman-avolava luvassa alle vuoden sisällä 29.4.2024 Ajoneuvot Mitsubishi ASX faceliftattiin – nyt se on vähän vähemmän identtinen Renault Capturin kanssa 26.4.2024 Ajoneuvot Opel Grandland on nyt täysin uusi – luvassa lisää kokoa ja näköä sekä hurjia lupaava täyssähkömalli 25.4.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Mazda 6 ei katoa, vaan muuttaa muotoaan – tällä kertaa kiinalaisena sähköautona 25.4.2024 Ajoneuvot Lamborghini Urus SE kulkee 60 kilometriä sähköllä – ja pauhaa 800 hevosvoiman edestä 24.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-Benz G580 with EQ Technology – ei nimi vuoden odotetuinta sähkömonsteria pahenna 23.4.2024 Ajoneuvot 350 000 uutta kotia vuodessa – tätä kaikkea sopii odottaa bestseller BMW X3:n pian koittavalta uudistukselta Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 2.5.2024 Esittely Koeistuttu: Renault Symbioz – ehkä kaikkien perheautojen ei sittenkään tarvitse olla sähköautoja 2.5.2024 Koeajo Koeajo: Mazda CX-30 – kompakti crossover tyylikkäällä ulkomuodolla 3.5.2024 Koeajo Maistiainen: Tesla Model Y Long Range RWD – lisää valinnanvaraa suosikkisähkikseen 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt