Ajoneuvot Käyttötesti Sähköautot Volkswagen ID.3 25.5.2021

Volkswagen ID.3:n kulutus kesäkelissä vaikuttaa kohtalaiselta ja tuulilasi otti osumaa

Käyttötesti-ID.3:sta ei ole toistaiseksi juuri uutta kerrottavaa, sillä auto on paraikaa testitiimin hallussa mittaustuloksien saamiseksi. Pari kertomisen arvoista tapahtumaa viimeiseen kuukauteen on kuitenkin sattunut.

Moottorin käyttötesti-Volkswagen ID.3 sai vihdoin toukokuun alussa alleen kesärenkaat. Renkaidenvaihtoajan varaaminen jäi nimittäin aivan rengassesongin kulmille – jolloin oltiin jo auttamatta myöhässä. Aika renkaiden vaihdolle saatiin noin kuukauden päähän ajanvarauspuhelusta. Onneksi alla oli ennestään kitkarenkaat, joten ei tarvinnut kuitenkaan potea huonoa omatuntoa teiden raapimisesta nastarenkailla.

Kesän lämmetessä olemme alkaneet hiljalleen saada myös suuntaa antavia kulutuslukemia kesäkelissä. Kymmenen lämpöasteen tuntumassa auton kulutus moottoritiellä on ollut reilun 20 kWh / 100 km -luokkaa. Tätä kulutusta voi kutsua jo ihan kohtuulliseksi, mutta kirimisen varaa löytyy vielä.

Tämä kulutus on kuitenkin vain suuntaa antava lukema ajotietokoneesta ja ainoastaan moottoritieajosta. Tarkemmin kulutus- ja toimintamatkalukemien pariin palaamme kuitenkin myöhemmin perinpohjaisten testien jälkeen, jotka ovat parhaillaan käynnissä. Testeissä kulutusta tullaan tutkimaan kaupungissa, maantiellä ja moottoritiellä – kuten muissakin Moottorin testeissä.

Tuulilasin reuna säpäleiksi

Joudumme myös lähiaikoina varaamaan ajan huoltamolle, sillä ID:n tuulilasi oli saanut todennäköisesti osuman aivan sen alareunaan, josta todisteeksi jäi ikävät halkeamat. Kyseinen käyttötestiauto on maahantuojan omaisuutta, mutta luonnollisesti sen käyttäjänä Moottorin velvollisuutena on vaihdattaa akkuna uuteen.

Pääsääntöisesti tuulilasi kannattaa käyttää korjautettavana heti kun se on saanut osuman. Nyt kukaan auton käyttäjistä ei vain ollut huomannut, että tuulilasiin olisi osunut jotain. Halkeamat olivat siis jo niiden huomaamishetkellä sen verran suuret, ettei ollut epäselvää siitä tarvitseeko lasi vaihtaa uuteen vai ei. Jos jotain positiivista tilanteesta haluaa hakea, niin ainakin lasin rikkoutuminen on ollut ainoa vika hetkeen.

Jaa artikkeli

Keskustelu

Valmistajalta: Volkswagen

Kaikki koeajot

Uusimmat