25.5.2021 Ajoneuvot Volkswagen ID.3:n kulutus kesäkelissä vaikuttaa kohtalaiselta ja tuulilasi otti osumaa Jaa artikkeli: Kopioi linkki Kopioi linkki leikepöydälle Facebook Jaa facebookissa WhatsApp Jaa WhatsAppissa Käyttötesti-ID.3:sta ei ole toistaiseksi juuri uutta kerrottavaa, sillä auto on paraikaa testitiimin hallussa mittaustuloksien saamiseksi. Pari kertomisen arvoista tapahtumaa viimeiseen kuukauteen on kuitenkin sattunut. Moottorin käyttötesti-Volkswagen ID.3 sai vihdoin toukokuun alussa alleen kesärenkaat. Renkaidenvaihtoajan varaaminen jäi nimittäin aivan rengassesongin kulmille – jolloin oltiin jo auttamatta myöhässä. Aika renkaiden vaihdolle saatiin noin kuukauden päähän ajanvarauspuhelusta. Onneksi alla oli ennestään kitkarenkaat, joten ei tarvinnut kuitenkaan potea huonoa omatuntoa teiden raapimisesta nastarenkailla. Kesän lämmetessä olemme alkaneet hiljalleen saada myös suuntaa antavia kulutuslukemia kesäkelissä. Kymmenen lämpöasteen tuntumassa auton kulutus moottoritiellä on ollut reilun 20 kWh / 100 km -luokkaa. Tätä kulutusta voi kutsua jo ihan kohtuulliseksi, mutta kirimisen varaa löytyy vielä. Tämä kulutus on kuitenkin vain suuntaa antava lukema ajotietokoneesta ja ainoastaan moottoritieajosta. Tarkemmin kulutus- ja toimintamatkalukemien pariin palaamme kuitenkin myöhemmin perinpohjaisten testien jälkeen, jotka ovat parhaillaan käynnissä. Testeissä kulutusta tullaan tutkimaan kaupungissa, maantiellä ja moottoritiellä – kuten muissakin Moottorin testeissä. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Tuulilasin reuna säpäleiksi Joudumme myös lähiaikoina varaamaan ajan huoltamolle, sillä ID:n tuulilasi oli saanut todennäköisesti osuman aivan sen alareunaan, josta todisteeksi jäi ikävät halkeamat. Kyseinen käyttötestiauto on maahantuojan omaisuutta, mutta luonnollisesti sen käyttäjänä Moottorin velvollisuutena on vaihdattaa akkuna uuteen. Pääsääntöisesti tuulilasi kannattaa käyttää korjautettavana heti kun se on saanut osuman. Nyt kukaan auton käyttäjistä ei vain ollut huomannut, että tuulilasiin olisi osunut jotain. Halkeamat olivat siis jo niiden huomaamishetkellä sen verran suuret, ettei ollut epäselvää siitä tarvitseeko lasi vaihtaa uuteen vai ei. Jos jotain positiivista tilanteesta haluaa hakea, niin ainakin lasin rikkoutuminen on ollut ainoa vika hetkeen. Teksti: Eetu Kokkonen Kuvat: Aake Kinnunen ja Mikko Autio Lisää aiheesta Volkswagen ID.3: sähköautolla(kaan) ei kannata ajaa jumiin ja muut käyttötestin talvikokemukset Volkswagen ID.3: Hyvä ja paranee, mutta ei vielä ikoniainesta Volkswagen ID.3 – ohjelmisto päivitettiin, mutta lisää kaivataan Lue lisää Kaikki artikkelit 7.11.2025 Ajoneuvot Audi vahvisti ensi vuodelle kolme tärkeää, osittain ennennäkemätöntä uutuutta – luvassa iso maasturi Q9, kompakti sähköauto sekä vihdoin uusi Q7 7.11.2025 Ajoneuvot Mazda päivitti logonsa virallisesti digiaikaan, mutta autoissa sitä tullaan näkemään lähinnä vain keulapäässä 7.11.2025 Ajoneuvot Mercedes-Benz ja Nissan sulkevat yhteisen tehtaansa Meksikossa – viimeinen GLB-Mercedes on määrä valmistaa siellä ensi vuoden toukokuussa 6.11.2025 Käyttötesti Dacia Duster ja haikeiden jäähyväisten viimeisiä ajatuksia – Käyttötesti 6.11.2025 SEMA Show 2025 SEMA Show 2025: Nissanin tarjonnassa on muun muassa Patroleita tuhanteen hevosvoimaan asti 5.11.2025 Koeajo Koeajo: uusi Nissan Leaf antaa mallinimelleen uuden elämän, vaikkei se edes ole järin mullistava auto 4.11.2025 Uutinen Vasta Suomeen saapunut Volvo tuoreeltaan päivityksen tarpeessa – EX90 saa merkittäviä muutoksia 4.11.2025 Uutinen Mitsubishin sähkö-comebackin hinta julkaistu – tämän verran maksaa Eclipse Cross Suomessa 3.11.2025 Kuluttajat Ohjelmistopäivitys käynnisti Opel-sähköautossa ongelmavyyhdin – myyjä, korjaamo ja maahantuoja kieltäytyivät kuittaamasta yli 3 500 euron laskua Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Kopioi linkki Kopioi linkki leikepöydälle Facebook Jaa facebookissa WhatsApp Jaa WhatsAppissa Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 6.11.2025 Käyttötesti Dacia Duster ja haikeiden jäähyväisten viimeisiä ajatuksia – Käyttötesti 7.11.2025 Ajoneuvot Audi vahvisti ensi vuodelle kolme tärkeää, osittain ennennäkemätöntä uutuutta - luvassa iso maasturi Q9, kompakti sähköauto sekä vihdoin uusi Q7 7.11.2025 Ajoneuvot Mazda päivitti logonsa virallisesti digiaikaan, mutta autoissa sitä tullaan näkemään lähinnä vain keulapäässä 6.11.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Suomi ei ole vielä valmis sähköautoille - vai onko liiankin? 5.11.2025 Yleinen BMW julkaisi vihdoinkin odotetun F 450 GS:n ja se on yllättävän halpa 3.11.2025 Kuluttajat Ohjelmistopäivitys käynnisti Opel-sähköautossa ongelmavyyhdin – myyjä, korjaamo ja maahantuoja kieltäytyivät kuittaamasta yli 3 500 euron laskua 1.11.2025 Ajoneuvot Kaksiroottorinen wankel, turboahdin, sähkömoottori, akku ja 510 hevosvoimaa - niistä on Mazda Vision X-Coupé tehty 6.11.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Suomi ei ole vielä valmis sähköautoille - vai onko liiankin? 3.11.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: hädin tuskin sisäänajettu Ferrari Purosangue on tämän hetken kallein Nettiautossa listattu auto 6.11.2025 Käyttötesti Dacia Duster ja haikeiden jäähyväisten viimeisiä ajatuksia – Käyttötesti 20.10.2025 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Nissan Juke - "juuri katsastettu, mutta puomi tuli lasista läpi" 9.10.2025 Päivän kuva Päivän kuva: tiedätkö mitä virkaa näillä "viiksillä" tai "tuntosarvilla" on takavuosien jenkkiautoissa? 26.10.2025 Ajatuksia autoista Väläytin vahingossa pitkät rekkakuskin naamalle neljä kertaa, mutta väitän silti ajovalojen olevan paras asia uusissa autoissa – Ajatuksia autoista 28.10.2025 Päivän kuva Päivän kuva: tässä oli Teboil vielä viikko sitten 13.10.2025 Kuluttajat Matille myytiin auto laittomilla renkailla – automyyjä on myöntänyt asian, mutta ei suostu korvaamaan