25.5.2021 Ajoneuvot Volkswagen ID.3:n kulutus kesäkelissä vaikuttaa kohtalaiselta ja tuulilasi otti osumaa Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Käyttötesti-ID.3:sta ei ole toistaiseksi juuri uutta kerrottavaa, sillä auto on paraikaa testitiimin hallussa mittaustuloksien saamiseksi. Pari kertomisen arvoista tapahtumaa viimeiseen kuukauteen on kuitenkin sattunut. Moottorin käyttötesti-Volkswagen ID.3 sai vihdoin toukokuun alussa alleen kesärenkaat. Renkaidenvaihtoajan varaaminen jäi nimittäin aivan rengassesongin kulmille – jolloin oltiin jo auttamatta myöhässä. Aika renkaiden vaihdolle saatiin noin kuukauden päähän ajanvarauspuhelusta. Onneksi alla oli ennestään kitkarenkaat, joten ei tarvinnut kuitenkaan potea huonoa omatuntoa teiden raapimisesta nastarenkailla. Kesän lämmetessä olemme alkaneet hiljalleen saada myös suuntaa antavia kulutuslukemia kesäkelissä. Kymmenen lämpöasteen tuntumassa auton kulutus moottoritiellä on ollut reilun 20 kWh / 100 km -luokkaa. Tätä kulutusta voi kutsua jo ihan kohtuulliseksi, mutta kirimisen varaa löytyy vielä. Tämä kulutus on kuitenkin vain suuntaa antava lukema ajotietokoneesta ja ainoastaan moottoritieajosta. Tarkemmin kulutus- ja toimintamatkalukemien pariin palaamme kuitenkin myöhemmin perinpohjaisten testien jälkeen, jotka ovat parhaillaan käynnissä. Testeissä kulutusta tullaan tutkimaan kaupungissa, maantiellä ja moottoritiellä – kuten muissakin Moottorin testeissä. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Tuulilasin reuna säpäleiksi Joudumme myös lähiaikoina varaamaan ajan huoltamolle, sillä ID:n tuulilasi oli saanut todennäköisesti osuman aivan sen alareunaan, josta todisteeksi jäi ikävät halkeamat. Kyseinen käyttötestiauto on maahantuojan omaisuutta, mutta luonnollisesti sen käyttäjänä Moottorin velvollisuutena on vaihdattaa akkuna uuteen. Pääsääntöisesti tuulilasi kannattaa käyttää korjautettavana heti kun se on saanut osuman. Nyt kukaan auton käyttäjistä ei vain ollut huomannut, että tuulilasiin olisi osunut jotain. Halkeamat olivat siis jo niiden huomaamishetkellä sen verran suuret, ettei ollut epäselvää siitä tarvitseeko lasi vaihtaa uuteen vai ei. Jos jotain positiivista tilanteesta haluaa hakea, niin ainakin lasin rikkoutuminen on ollut ainoa vika hetkeen. Teksti: Eetu Kokkonen Kuvat: Aake Kinnunen ja Mikko Autio Lisää aiheesta Volkswagen ID.3: sähköautolla(kaan) ei kannata ajaa jumiin ja muut käyttötestin talvikokemukset Volkswagen ID.3: Hyvä ja paranee, mutta ei vielä ikoniainesta Volkswagen ID.3 – ohjelmisto päivitettiin, mutta lisää kaivataan Lue lisää Kaikki artikkelit 2.5.2024 Käyttötesti Käyttötesti: Opel Astra Electricissä on kilpa-auton ainesta 1.5.2024 Ajoneuvot Tiesitkö, että halvimmillaan täyssähköisen Bugattin puikkoihin pääsee vain noin 30 000 eurolla? 30.4.2024 Ajoneuvot Kialta raskaamman sarjan uutisia – ”järjettömän tehokas” EV9 GT ja globaalien markkinoiden Tasman-avolava luvassa alle vuoden sisällä 29.4.2024 Ajoneuvot Mitsubishi ASX faceliftattiin – nyt se on vähän vähemmän identtinen Renault Capturin kanssa 28.4.2024 Koeajo Koeajo: Hyundai Ioniq 5 N – sähköautokin paranee vaihtamalla 26.4.2024 Ajoneuvot Opel Grandland on nyt täysin uusi – luvassa lisää kokoa ja näköä sekä hurjia lupaava täyssähkömalli 25.4.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Mazda 6 ei katoa, vaan muuttaa muotoaan – tällä kertaa kiinalaisena sähköautona 25.4.2024 Volvo EX30 Käyttötesti: Volvo EX30 ja ohjelmistorintamalla kaikki hiljaista 25.4.2024 Uutinen Polestar 4 kävi ensivisiitillä Suomessa – tältä näyttää auto ilman takalasia Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 1.5.2024 Ajoneuvot Tiesitkö, että halvimmillaan täyssähköisen Bugattin puikkoihin pääsee vain noin 30 000 eurolla? 2.5.2024 Koeajo Koeajo: Mazda CX-30 – kompakti crossover tyylikkäällä ulkomuodolla 2.5.2024 Esittely Koeistuttu: Renault Symbioz – ehkä kaikkien perheautojen ei sittenkään tarvitse olla sähköautoja 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia