23.10.2014 Ajoneuvot Koeajo: Nissan Pulsar Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Tasavahva perusauto ilman tunnekuohuja. Hyvää: Takatilat, käytön helppous, alhainen sisämelu. Huonoa: Persoonattomuus, dieselissä ohut alavääntö. Suosittujen Sunnyn ja Almeran jälkeen Nissan on pitkään ollut ilman perinteistä viisiovista perheautoa. Pienen tila-auto Noten ja crossover-henkisen Qashqain väliin sijoittuva Nissan Pulsar otettaneen siksi ilolla vastaan.Pulsar osoittautuu konstailemattomaksi perusautoksi. Piirre, jolla Pulsar erottuu pääkilpailijoistaan, on valtavirrasta poikkeava takamatkustamo. Tilaa on selvästi enemmän kuin tavallisesti.Katon muotoilu takaa sen, että edes kookkaan matkustajan ei tarvitse kallistella päätään. Silti istuinkorkeus on järkevä ja takaistuin tarjoaa kohtuullisesti reisitukea. Myös jalkatilaa on mukavasti.Oviaukko on sekin riittävän iso joustavaan ja vaivattomaan kulkemiseen. Edes isokokoisimmat lastenistuimet tuskin tuottavat ongelmia.Tavaratilaa ei ole uhrattu matkustamon hyväksi, vaan kyytiin mahtuu matkatavaraa kohtuudella. Istuinten ollessa yläasennossa 385 litran konttiin mahtuu muutama matkalaukku vaivatta. Tilapäiseen tarpeeseen istuinten kaataminen (kahdessa osassa) tuo lisälitroja ja -pituutta.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyEurooppalainen NissanEuroopassa kokonaan suunniteltu ja Barcelonassa valmistettava Pulsar tarjoaa ajokokemuksen, josta on vaikea saada suuria tunteenpurkauksia. Autoon on helppo istua ja jota on vaivaton ajaa. Ohjaus on napakka ja hallintalaitteet helppokäyttöisiä.Moottorivaihtoehtoja on tarjolla kaksi. Pääroolissa on 1,2-litrainen turboahdettu bensiinimoottori, mutta tutustumisen arvoinen on myös 1,5-litrainen ahdettu diesel.Bensiinin pariksi on saatavana automaattivaihteisto, jolloin moottorista otetaan vääntöä hieman vähemmän. Pienenä lisänyanssina automaatista on syytä huomioida perävaunumassan rajoittuminen 500 kiloon. Manuaalimallilla saa vetää 1 200 kilon jarrullista vaunua.Alhaisilla kierroksilla pihistellenBensiinimallin vaihteistovälitys on pitkä. Niinpä auto kulkee moottoritienopeuksissakin taloudellisesti alhaisilla kierroksilla. Pieni moottori jaksaa ainakin kahden hengen kuormalla kohtuullisen hyvin.Pulsarista tulee tarjolle neljä varustevaihtoehtoa. Kattavimmin varustellut Business 360 ja Tekna sisältävät led-ajovalot, avaimettoman käynnistyksen, peruutuskameran ja kaistavahdin. Kamerajärjestelmä on kehittynyt tarjoten lukuisia ajoturvallisuutta parantavia toimintoja.Kaikissa varustevaihtoehdoissa on jo mukana viiden tuuman värillinen kosketusnäyttö.Lokakuussa SuomeenPulsar tulee tarjolle Suomessa lokakuun 20. päivä. Halvin bensiinimoottorinen Visia ei vielä ensimmäisessä aallossa ehdi myyntiin.Alkuvaiheessa edullisin on nyt koeajettu Business 360 reilusti alle 25 000 euron hinnallaan.Teksti ja kuvat: Jari Kohonen Nissan Pulsar DIG-T 115 Hinta alkaen 20 990 € Koeajetun auton hinta varusteineen 24 390 € Ajoneuvovero 99 €/ v Moottori Bensiinimoottori, 4 sylinteriä, turboahdin, 6-v. manuaalivaihteisto, etuveto, iskutilavuus 1 197 cm³. Teho 85 kW (115 hv), 4500 r/min Vääntö 190 Nm (2000 r/min) Vääntö 190 Nm (2000 r/min) Kiihtyvyys 0–100 km/h 10,7 s Huippunopeus 190 km/h Kulutus l/ 100 km 5,0 (kaup.) / 4,3 (maant.) / NEDC-kulutus 6,3 (yhd.) (l/km) CO2-päästöt 117 g/km Mitat pituus 4387 mm, leveys 1768 mm, korkeus 1520 mm, akseliväli 2700 mm Tavaratila: 385 l Omamassa: 1304 kg Muu tieto Perävaunumassa jarruin 1 200 kg. Matkanjatkamispalvelu 3 vuotta / 100 000 km Takuu 3 vuotta / 100 000 km Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 21.3.2025 Ajoneuvot Ajatuksia autoista: Jaguar Type 00 – renesanssi 21.3.2025 Koeajo Maistiainen: Mitsubishi Outlander PHEV – kansansuosikki lainaa rapakon takaa 21.3.2025 Koeajo Maistiainen: Hyundai Inster – uutuushalpis on todellinen ekoilija 20.3.2025 Ajoneuvot Alkulähteillä – Suomen ensimmäinen Volkswagen, ensimmäinen Mazda ja ensimmäinen Xpeng esillä Auto 25:ssä 20.3.2025 Koeajo Koeajo ja ajatuksia autoista: Škoda Octavia RS – järjellä ja tunteella 20.3.2025 Koeajo Koeajo: Ford Capri on taas yksi hyvin samanlainen sähköauto erilaisesta nimestään huolimatta 19.3.2025 Koeajo Koeajo: Volkswagen Golf R – jäähyväiset teho-Golfille 18.3.2025 Koeajo Koeajo: BYD Sealion 7 – laatu vakuuttaa, mutta karkaako hinta? 17.3.2025 Koeajo Koeajo: Xpeng G9 – onko tässä markkinoiden paras kiinalaisauto? Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 22.3.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: Citroën DS by Vernagallo Stile 21.3.2025 Koeajo Maistiainen: Mitsubishi Outlander PHEV – kansansuosikki lainaa rapakon takaa 22.3.2025 Kotimaanmatkailu Moottori 100 vuotta: Koronakuplassa Ranualla 20.3.2025 Ajoneuvot Alkulähteillä - Suomen ensimmäinen Volkswagen, ensimmäinen Mazda ja ensimmäinen Xpeng esillä Auto 25:ssä 21.3.2025 Ajoneuvot Ajatuksia autoista: Jaguar Type 00 – renesanssi 17.3.2025 Uutinen Tiettävästi Suomen ainoiden Rivian R1T -sähköautojen omistaja Aapo Huovila: ”Paras käyttöauto, mikä minulla on koskaan ollut” 17.3.2025 Päivän kuva Päivän kuva: Keine bombe – onko tässä toisen maailmansodan arvokkain ”panttipullo”? 16.3.2025 Ajoneuvot Keulasta sen erottaa - uudistunut Škoda Enyaq on nyt tuotannossa ja Suomen kamaralla 21.3.2025 Koeajo Maistiainen: Hyundai Inster – uutuushalpis on todellinen ekoilija 19.3.2025 Laivat Baltic Princessin telakointi osa 2: nyt katsotaan mitä se on syönyt ja vedetään tuoreet maalit päälle 5.3.2025 Autoilun hinta Tonnin pommit ovat nyt kolmen tonnin pommeja – mihin katosivat halvimmat autot? 11.3.2025 Autoilu Nakkaatko renkaat ulkovarastoon säilytykseen? Se saattaa pilata kumit ennätysajassa 25.2.2025 Uutinen Autosta rikkoutui takalasi – asiakkaan ostama lasivakuutus ei korvannutkaan 6.3.2025 Autoilu Täytyykö peltoautokin liikennevakuuttaa? – Näin vastaa asiantuntija 6.3.2025 Kuluttajat Uudehkosta Fordista oli öljyt vaihtamatta, jakopää ja laturi hajosivat, auto haisi, eikä sen valotkaan toimineet – ostajalta lähes 12 000 euron vaatimus myyjälle