18.9.2020 Ajoneuvot Sähköauto Volkswagen ID.3 sai hinnat viidelle uudelle varusteluversiolle – pian alle 30 000 euroa Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Volkswagen ID.3 sai hinnat viidelle uudella varustetasolle, joiden toimitukset alkavat jo tänä syksynä. Hinta alkaa nyt hieman alle 39 000 euron, mutta ensi vuoden alkupuolella saapuu selvästi halvempi ID.3 Pure. Saksalaisvalmistajalle äärimmäisen merkittävä sähköauto Volkswagen ID.3 sai hinnat viidelle uudelle varusteluversiolle. Kyseessä on Life, Business, Family, Tech sekä Tour ja ennakkoimme näiden tuloa jo aiemmassa Moottorin jutussa. Wolfsburgissa on laitettu salamaa sukkaan, sillä toimitukset alkavat vielä tänä syksynä näidenkin osalta. Näitäkin kiinnostavampi uutuus lienee ensi vuoden ensimmäiselle kvartaalille nyt luvattu Volkswagen ID.3 Pure -perusmalli. Se tulee olemaan edullisin ID.3 -vaihtoehto ja siten monelle kuluttajalle lähimpänä realismia. Hinnan varmistumista joudumme vielä odottamaan, mutta nyt sille paljastettiin arvioitu alkaen hinta: noin 31 900 euroa – tämä on lähes 7 000 euroa tämän hetken halvinta vähemmän. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Volkswagen ID.3 sai hinnat viidelle varustelulle Ensimmäiset uudet Volkswagen ID.3. 1ST Edition -täyssähköautot on jo luovutettu asiakkaille. Nyt Volkswagen ID.3 sai hinnat seuraaville varusteluversioille: Life, Business, Family ja Tech sekä Tour ja ne on kaikki myös jo tilattavissa. Varusteluvaihtoehdon päälle voi valita lisävarusteita rajatusta valikoimasta. Volkswagen ID.3:n Life-varusteluversion hinnat alkavat 38 886,90 eurosta ja isoimmalla akulla varustetun Tour-varusteluversion puolestaan 48 964,41 eurosta. Kaikki muut asettuvat tälle välille – lukuun ottamatta vielä odotettavaa edullisinta Pure-mallia. Volkswagen ID.3:n varusteluversioista neljä ensimmäistä: Life, Business, Family ja Tech on varustettu 58 kilowattitunnin akulla, joka tuntee Volkswagenin kielessä nimen Pro Performance ja tarjoaa jopa 420 kilometriä WLTP-mittaustavan mukaista toimintamatkaa. Sähkömoottori tuottaa tehoa 150 kW (204 hv) ja maksimivääntö on 310 Nm. Näillä arvoilla ID.3 kiihtyy 0–100 km/h 7,3 sekunnissa. Volkswagen ID.3:n varusteluversio Tour on puolestaan varustettu suurimmalla 77 kWh akulla (Pro S). ID.3 Tour on aina nelipaikkainen ja sen toimintamatka on peräti 550 kilometriä (WLTP). Varustelu sisältää Uusien Volkswagen ID.3 -varusteluversioiden vakiovarusteisiin kuuluvat muun muassa lämpöpumppu, lämmitettävä nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä, mukautuva vakionopeudensäädin (ACC), ympäristönvalvontajärjestelmä (Front Assist) hätäjarrutustoiminnolla, puheohjaus, led-ajovalot, digitaalinen mittaristo, navigointilaite (Discover Pro) 10-tuumaisella kosketusnäytöllä, kaistanpitoavustin (Lane Assist), pysäköintitutkat edessä ja takana, 18” teräsvanteet sekä USB C -pistokkeet. Lisäksi mukaan tulee julkisiin latauslaitteisiin sopiva Mode 3 -kaapeli (Type 2). Auto ei ole vielä aivan valmis, sillä myöhemmin ohjelmistopäivityksellä tulee saataville sekä langaton App Connect -älypuhelinliitäntä että etäohjattu esilämmitys/jäädytys akkuvirralla 1-alueisen Climatronic-ilmastoinnin yhteydessä. Volkswagen ID.3 Business ja Family -varusteluversioissa on edellä mainittujen vakiovarusteiden lisäksi muun muassa led-matriisiajovalot, 30 eri väriä ohjaamoon tarjoava Ambiente-valaistus, peruutuskamera ja avaimeton kulku. Lisäksi sekä Family- että Tech-varustelutasoihin kuuluu panoraamakatto sähköisellä kaihtimella. ID.3 Tech- ja Tour-varusteluversiossa on näiden päälle kuljettajaa avustavia järjestelmiä, kuten osittain automatisoitua ajamista tukeva Travel Assist, hätätilanneavustin (Emergency Assist), kaistanvaihtoavustin (Side Assist) sekä heijastusnäyttö lisätyn todellisuuden toiminnolla. Kuten edellä mainitsimme, näitä sähköautoja ei toimiteta asiakkaalle aivan valmiina. Tänä vuonna toimitettavissa autoissa ei ole vielä aktivoituna myöskään App Connect -toimintoja eikä heijastusnäytön lisätyn todellisuuden ominaisuuksia. Nämä luvataan lisätä autoihin ohjelmistopäivityksellä vuoden 2021 ensimmäisen kvartaalin aikana. Mikäli on valmis odottamaan auton toimitusta alkuvuoteen 2021, autossa pitäisi olla kaikki toiminnot käytössä luovutushetkellä. Volkswagen ID.3 Pure ja hinnat alkaen Saksassa alle 30 000 euroa maksavan ID.3 Pure -perusversion myynti alkaa Suomessakin vuoden 2021 ensimmäisellä kvartaalilla. Suomessa tämän malliversion, ja siten koko malliston, arvioitu alkaen hinta on noin 31 900 euroa. Myös tähän on saatavilla valtion myöntämä 2 000 euron täyssähköauton hankintatuki, joka painaa käytettävän rahasumman alle 30 000 euron. ID.3 Pure on varustettu 45 kWh akulla ja sen toimintamatka on noin 330 km (WLTP). Myös muiden normaalimallistoon kuuluvien malli- ja akkuversioiden myynti alkaa Suomessa alkuvuodesta 2021. Arvioidut hinnat muille malleille liikkuvat 33 500–41 700 euron välissä, ja ne tullaan vahvistamaan myöhemmin tämä vuonna. Täydellisen tällä hetkellä saatavilla olevan ID.3-mallien hinnaston voi tarkastaa maahantuojan sivuilta. Kuvituskuvat: Eetu Kokkonen, Lähde: Volkswagen Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 2.5.2024 Uutinen Autojen ensirekisteröinnit pahasti jäljessä viime vuodesta 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 1.5.2024 Ajoneuvot Tiesitkö, että halvimmillaan täyssähköisen Bugattin puikkoihin pääsee vain noin 30 000 eurolla? 30.4.2024 Ajoneuvot Kialta raskaamman sarjan uutisia – ”järjettömän tehokas” EV9 GT ja globaalien markkinoiden Tasman-avolava luvassa alle vuoden sisällä 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 29.4.2024 Ajoneuvot Mitsubishi ASX faceliftattiin – nyt se on vähän vähemmän identtinen Renault Capturin kanssa 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 28.4.2024 Uutinen Autohallin rikkonainen ovi aiheutti riidan – sitä ratkottiin kuluttajariitalautakunnassa asti 27.4.2024 Liikenne Suomalaisten tyytyväisyys joukkoliikenteeseen on noussut – takseihin päinvastoin Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 3.5.2024 Lentokoneet LATAM:in lennon 800 alustava raportti julki - voiko lentoemännän väärä napinpainallus syöstä Boeing 787 Dreamlinerin syöksyyn? 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 3.5.2024 Koeajo Sähköpyörän koeajo: Tenways CGO600 Pro – yksinkertaista, mutta tyylikästä, eikä edes kovin kallista 3.5.2024 Koeajo Maistiainen: Tesla Model Y Long Range RWD – lisää valinnanvaraa suosikkisähkikseen 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 1.5.2024 Uutinen Huollettuna myyty Audi hajosi 1 500 kilometriä kauppojen jälkeen – kuluttajariitalautakunnan puoleen kääntyminen oli auton omistajalle jopa virhe 29.4.2024 Uutinen Kokonaan uudistunut Škoda Superb sai hinnat – ja se kasvaa vain koko ajan 29.4.2024 Koeajo Koeajo: Ostohousut jalkaan! Sähköfarkku Peugeot e308 SW hurmaa mökkikansan 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 1.5.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: ihan sama kumman otat? - Näillä kaikilla Suomessa tällä hetkellä myytävillä henkilöautomalleilla on identtisiä kaksosia 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt