12.2.2021

Mallisto laajenee: Volkswagen ID.4 Pure alle 40 000 eurolla

Volkswagen ID.4

Wolfsburgin ensimmäiseen täyssähköiseen katumaasturiin, Volkswagen ID.4:ään tarvittava rahamäärä laski uusiin kymmentuhansiin, muttei aivan ID.3:n tasolle.

Aiemmin kerroimme Volkswagen ID.4 -katumaasturin malliston täydentyvän Suomessakin edullisimmalla Pure-voimalinjalla. Hinnan arvioitiin asettuvan 39 300 euron tuntumaan, eikä arvio paljoa heitä: City-varusteltu ID.4 Pure kustantaa edullisimmillaan 39 769 e.

Tähän edullisimpaan malliin kuuluu 52 kilowattitunnin ajoakku, 109 kilowatin (148 hevosvoiman) tehoinen sähkömoottori ja 343 kilometrin yhdistetty WLTP-toimintamatka.

Astetta parempi malli, ID.4 Pure Performance on varustettu saman kokoisella akulla, mutta siinä tehoa on 16 kW (22 hv) enemmän. Myös WLTP-toimintamatka on pienestä lisätehosta huolimatta saman verran. Tämän mallin lähtöhinta on 41 340 e.

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Kattava vakiovarustelu

Näiden valmiiksi varusteltujen mallien tarjoamaan settiin kuuluu muun muassa lämpöpumppu, lämmitetty ohjauspyörä, mukautuva vakionopeudensäädin, ympäristönvalvontajärjestelmä hätäjarrutustoiminnolla, LED-ajovalot ja navigointilaite. City-varustetasoon kuuluu myös 100 kW:n pikalatausteho, kun Pure-versiossa latausteho jää normaalisti tästä puoleen.

Autojen mukaan saa myös julkisiin latausasemiiin käypäsen Mode 3 -kaapelin ja sukopistokkeesta virran ottavan tilapäislatauslaitteen.

Myös City-varustelua voi halutessaan päivittää vetokoukulla. Jarrutonta kärriä saa vetää täyden 750 kg:n edestä ja jarrullisen kärryn massa saa olla tasan tuhat kiloa. Muita valinnaisvarusteita näihin toistaiseksi edullisimpiin malleihin on mm. metalli- tai helmiäisväri ja 18–19 -tuumaiset vanteet.

Vertailun vuoksi mainittakoon, että niin ikään City-varusteltu Pure Performance -versio ID.3 -viistoperästä kustantaa tällä hetkellä 35 244 e. Pure-varustelua ei kolmonen ole vielä ainakaan Suomessa saanut, mutta sen hinnan arvioidaan olevan alle 32 000 e. Katumaasturikorin valitsemisen hinta viistoperän sijaan on siis noin kuuden ja kahdeksan tuhannen euron väliltä.

Lähde ja kuvat: Volkswagen

Kommentoi artikkelia

Luetuimmat