2.5.2020 Ajoneuvot Hinaa vähän, kanna paljon: täyssähköinen Opel Vivaro-e lähes dieselin kantavuudella Opel Vivaro-e Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Aiemmin luvattua pidempi toimintasäde, kaksi eri akkuvaihtoehtoa, kolme variaatiota koripituudelle, lähes sama kantavuus kuin polttomoottorimalleilla ja 1 000 kilogramman vetokapasiteetti. Opel Vivaro-e voi olla realistinen vaihtoehto monelle pakettiautoilijalle. PSA-pohjarakenteeseen siirtyneen lähipäästöttömän saksalaispakettiauton teknisistä tiedoista on lisää kuultavaa. Aiemmin Opel Vivaro-e -nimeä kantavan ajoneuvon paljastettiin tulevan markkinoille kahdella erilaisella akkuvaihtoehdolla. 50 kilowattitunnin akulla WLTP-toimintamatkaksi kerrottiin 200 kilometriä, ja 75 kWh akulla 300 km.Nyt lukemat ovat hieman muuttuneet, toimintamatkaa on kummallakin akulla 30 km aiemmin luvattua enemmän.Valmistaja paljasti muitakin teknisiä tietoja, Opel Vivaro-e tulee liikkumaan 100 kilowatin tehoisen sähkömoottorin voimin. Huippunopeus on rajoitettu 130 kilometriin tunnissa. Myös täyssähköistä Vivaroa lupaillaan polttomoottorimallien tapaan kolmella eri koripituudella.Kantavuuden puolesta Vivaro-e ei malliperheen polttomoottorisisaruksille juuri joudu häpeämään. Sähkömallin 1 275 kilogramman kantavuus on ainoastaan 130 kg vähemmän kuin kaksilitraisella dieselmoottorilla varustetun Cargo S -mallin.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyKevyt vetäminen sallittuVetomassassa Vivaro-e jää puolestaan muun malliston jalkoihin. Maksimivetokapasiteetiksi ilmoitetaan 1 000 kg, muun malliston vetomassojen ollessa 2 500 kg tietämissä. Vetokoukku löytyy lisävarustelistan puolelta. Opel kuitenkin mainostaa mallin olevan toistaiseksi ainoa sähköpakettiauto joka pystyy tuhannen kilogramman vetomassaan. Tyhjästä 80 prosentin varaukseen Opel lupaa pienempiakkuisen Vivaro-e:n latautuvan 100 kilowatin latausasemasta noin puolessa tunnissa. Suuremmalla akulla 80 prosentin varaus vie noin 45 minuuttia. Kolmivaihelatauksen huipputehoksi kerrotaan 11 kW ja yksivaihelatauksella saavutetaan parhaillaan 7,4 kW latausteho. Akkutakuu on kahdeksan vuotta/160 000 km.Lähde ja kuvat: Opel Lue lisää: Koeajo: Suvunvaihdos – Opel Vivaro Van PSA:lta useita sähköpakuja ensi vuonna – tarjolle myös kaksi akkuvaihtoehtoa Düsseldorf sähköistyy – Mercedes-Benz eSprinterin valmistus on alkanut Koeajo: Hyödyllistä tulevaisuutta – Man eTGE Sähköä, hybridejä ja pilvipalveluita: Ford Transit ja Ford Tourneo kehittyvät Lue lisää Kaikki artikkelit 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 21.4.2025 Uutinen Tarvitsetko G-Mersun, mutta bling hävettää? Nyt maasturiklassikko palaa 1980-luvulle 20.4.2025 Uutinen Tärkein turvattuna: mitä turvaistuimen valitsemisessa tulee ottaa huomioon ja entä jos niitä tarvitaankin kolme? 19.4.2025 Ajoneuvot Kia EV3 on World Car of the Year 2025 – toisen kerran peräkkäin Kia ja neljännen kerran peräkkäin korealainen sähköauto 18.4.2025 Uutinen Sähköiset Audi A6 ja Mini Cooper törmäyskokeissa – Euro NCAP 18.4.2025 Ajoneuvot Subaru Solterran suuri päivä: itselle elinkaaripäivitys ja yläpuolelle uusi isompi sisar Subaru Trailseeker 17.4.2025 Uutinen Onko puhelintehdas Nissanin uusi kaveri – ja voiko sähköautoja valmistaa kuka vain? 17.4.2025 Ajoneuvot Ministeri-Audin uusi tuleminen on täällä – Audi A6 Sedan C9 16.4.2025 Ajoneuvot Mercedes-Benz lakkauttaa ensi vuonna T-sarjan, EQT:n ja Citanin – tai siis Renault lakkauttaa ne Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 21.4.2025 Uutinen Tarvitsetko G-Mersun, mutta bling hävettää? Nyt maasturiklassikko palaa 1980-luvulle 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 21.4.2025 American Car Show American Car Show 2025: autoilun tähänastinen historia kolmena Cadillacina - 1-sylinterinen, 16-sylinterinen ja 0-sylinterinen 22.4.2025 Koeajo Koeajo: Dacia Bigster – enemmän autoa, enemmän järkeä 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous 21.4.2025 Uutinen Tarvitsetko G-Mersun, mutta bling hävettää? Nyt maasturiklassikko palaa 1980-luvulle 19.4.2025 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet: Fiat 131 Abarth Rally -replika 22.4.2025 Kuluttajat Uudehko Škoda Enyaq on vaatinut yli 30 huoltokäyntiä kahdessa vuodessa– autoliikkeet eivät suostu ostamaan autoa vikojen vuoksi 15.4.2025 Kuluttajat Auton rengas irtosi – renkaanvaihtotyön tehnyt korjaamo kiisti syyllisyyden, koska autolla ajettu matka oli ”kolme kertaa Helsingistä Ivaloon” 13.4.2025 Lentokoneet Kiinalaisyhtiö Juneyao Air, jolla on kaksi reittiä Helsinki-Vantaalle, kieltäytyy vastaanottamasta Boeingilta uutta laajarunkokonetta tullien takia 27.3.2025 Uutinen Ajokortin ylläpito käy kalliimmaksi – ikäkuskien kukkarolla käydään 25.3.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: ostimme vanhan diesel-Mersun tilalle lähes 300 000 km ajetun Toyota Prius -hybridin 16.4.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: rivikutosen selittämätön jalous