6.2.2020

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid on malliston tehokkain ja hintavin – alkaen 55 390 euroa

Toyota RAV4 on valmistajan toinen vaihtoehto ladattavien hybridien valikoimassa Priuksen ohella ja samalla tehokkain RAV4 koskaan.

Viime vuoden puolella Los Angelesin autonäyttelyssä esitelty Toyota RAV4 Plug-in hybridin ennakkomyynti käynnistyy Suomessa. Kaikkien aikojen tehokkaimman RAV4:n yhteistehoksi on ilmoitettu 225 kilowattia (306 hevosvoimaa) ja perävaunumassaksi 1 500 kilogrammaa. Ladattava RAV4 on aina nelivetoinen.

Ajoakun kapasiteetti on 17,8 kilowattituntia, jonka voimin WLTP-syklin mukaiseksi täysin sähköiseksi toimintamatkaksi on saatu 65 kilometriä. Polttomoottoritta liikuttaessa huippunopeus on rajoitettu 135 kilometriin tunnissa. Nollasta sataan RAV4 kiihtyy sähkön voimin yhdeksässä sekunnissa.

Toyota RAV4 PHEV

Hybridiajotilassa 0–100 km/h kiihdytys ottaa aikaa enää 6,2 sekuntia. Valmistaja kertoo suorituskyvyn pysyvän samalla tasolla myös ladatun sähkön loputtua, eli hybridiajotilan kiihtyvyys pysyy samana tyhjällä ajoakullakin.

WLTP-mittauksissa yhdistettyä kulutusta vastaaviksi CO2-päästöiksi on saatu 29 grammaa kilometrille.

Ladattava RAV4 on saatavilla Active-, Style- ja Premium -varustetasoilla. Perusvarusteluun kuuluu muun muassa 18-tuumaiset kevytmetallivanteet, pysäköintitutka, LED-ajovalot ja lämmitettävä ohjauspyörä. Edullisimmillaan RAV4 Plug-in Hybrid kustantaa Active-varustelulla 55 389,91 euroa, eli yli 10 000 euroa enemmän kuin nelivetoinen itselataava RAV4 vastaavalla varustelulla.

Style-varustepaketti kasvattaa vannekoon 19-tuumaiseksi. Lisäksi varustetaso tuo mukanaan Bi-tone ulkovärin, eli mustan värisen katon. Välimallin varustelulla RAV4 Plug-in Hybridin hinta nousee 58 514,56 euroon.

Huippuvarustelu Premium lisää kahden aiemman varustetason herkkuihin muun muassa Smart Mirror -taustapeilin, HUD-tuulilasinäytön ja 360 asteen kamerajärjestelmän. Edullisimmillaan Premium-varusteltu RAV4 Plug-in Hybrid on 63 670,8 euroa.

Lähde ja kuvat: Toyota

Mainos (teksti jatkuu alla)

Mainos päättyy

Kommentoi artikkelia

Luetuimmat