20.10.2018 Ajoneuvot Testi: Korrek Pro TFC Viimeistelyaine – paljon pikakiilloke Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Korrek Pro TFC Viimeistelyaine omaa pitkän nimen ja monta käyttötarkoitusta. Taustalla piilee ohutkalvopinnoitteen teknologiaa ja me testasimme tuotteen. Pikakiilloke tai viimeistelyaine voi toimia pesun jälkeisenä pikamenetelmänä maalipinnan suojatuotteen ehostamiseen ja keston jatkamiseen. Korrek Pro TFC Viimeistelyaine sopii tähän ja moneen muuhunkin. Esimerkiksi sisätilojen muovit voi pyyhkäistä pölyistä tällä samalla tuotteella. Moottorin Autonhoitojuttusarja kattaa jo usean aihepiirin. Myös pikakiillokkeet on selitetty aihealueena, joten siihen kannattaa tutustua aiemman artikkelin kautta. Tällä kertaa keskitytään vain yhteen tuotteeseen. Maalipinnan lisäksi alumiinille, kromille, kumille ja muoville sopiva viimeistelyaine kuulostaa kätevältä. Tuotetta voi käyttää sekä ulkopinnoille että sisätiloihin. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Korrek Pro TFC Viimeistelyaine Kuten jo edellä vihjasimme, Korrek Pro TFC Viimeistelyaine erottuu massasta sopimalla myös alumiinille, kromille, kumille ja muoville. Tämä ei toki ole ainutlaatuista, mutta ei myöskään tyystin tavanomaista. Tuote kuuluu Korrekin ohutkalvopinnoitesarjaan, josta kertovat kirjaimet TFC. Korrek Pro TFC Viimeistelyaine on suunniteltu täydentämään Korrek Pro TFC Kestopinnoite -käsittely. Olemme ottaneet pikatyypit myös nimellä Kestopinnoite myytävästä tuotteesta, mutta emme olleet vaikuttuneita. Kestopinnoite on sen tapauksessa vain markkinointinimi johtamassa kuluttajaa harhaan. Korrek Pro TFC Viimeistelyaine myydään käyttövalmiina 350 millilitran sumutinpullossa. Suutin on säädettävää mallia, joka on loistava asia. Viimeistelyaineen pakkauskokona on 350 millilitraa käyttövalmiissa sumutinpullossa ja sen hinta on tavallisesti hieman alle 19 euroa. Yhden käsittelykerran hinnaksi muodostuu 6-9 euroa valmistajan suosittelemalla käytöllä. Korkea käytön hinta nostaa odotuksia, josta päästäänkin kätevästi seuraavaan aiheeseen. Käyttö Korrek mainostaa tuotteen olevan helppo ja nopea käyttää. Korrek Pro TFC Viimeistelyaine suihkutetaan puhtaalle ja kuivalle maalipinnalle – kunhan pulloa on ravistettu huolella. Kokonainen konepelti voidaan työstää kerralla. Aine levitetään mikrokuituliinalla kunnes ainejäämiä ei ole näkyvissä. Korrek ohjeistaa suihkuttamaan tuotteen suoraan maalipinnalle ja levittämään sen jälkeen mikrokuituliinalla. Käyttö on helppoa ja vaivatonta. Ainetta kehotetaan käyttämään todella runsaasti. Yksi 350 millilitran pakkauskoko riittää ohjeistuksen mukaan vain 2-3 käsittelykertaan. Tämä on moninkertainen kulutus allekirjoittaneen aiemmin käyttämiin pikakiillokkeisiin, -vahoihin ja muihin sumutettaviin suojatuotteisiin nähden. Toisaalta Viimeistelyaine on helppo työstettävä näinkin runsaasti käytettynä. Monella muulla aineella syntyy suuria ongelmia yhtä paljon ainetta lutratessa. Ongelmista yleisin olisi perään jäävät rannut kun mikrokuituliina ei jaksa pyyhkiä ylijäämiä pois – Korrekilla jälki on tasainen kaikesta huolimatta. Emme saaneet aivan suositusten mukaista kulutusta aikaan, mutta toinen mikrokuituliina on silti tuotteen kanssa paikallaan. Aineen ei anneta haihtua tai kuivua, joten jonnekin tulisi saada imeytettyä tuo yli desilitra nestettä. Se on pienelle yleiskäyttöiselle mikrokuituliinalle paljon. Suuret muutokset ulkonäköön ovat harhakuvitelmia pikakiillokkeen tapauksessa. Heijastus on niin hyvä kuin maalipinnan kunto sallii. Testissä Maalipinnalla Korrek Pro TFC Viimeistelyaine jättää varsin valjun kuvan. Ulkonäköön mikään toistaiseksi kokeilemamme pikakiilloke ei tuo valtavaa muutosta eikä Korrek tee tämän suhteen poikkeusta. Lisäksi Korrekin jäljiltä veden pisarointi on heikohkoa ja pisaran muoto lättänä. Vesi valuu hitaasti laattana pois. Tämä on pikakiillokkeelle tavallista, mutta sumutettavalle suojatuotteelle heikko suoritus. Vesi ei myöskään juokse pinnalta pois erityisen nopeasti vaan valuu hitaahkosti laattana. Se jättää kuitenkin jälkeensä varsin kuivan pinnan eli esimerkiksi auton kuivaaminen vedellä onnistuu. Tuotteen kestoa emme osanneet arvioida jo alkujaan heikosta vedenkäytöksestä johtuen, mutta kuukauden päästä suoritetun pesun yhteydessä pinnan liukkaudessa ei havaittu eroa käsittelemättömään pintaan. Sisätilojen muovipintojen pyyhkimiseen tuote on oikeastaan ulkopintoja vakuuttavampi. Korrek Viimeistelyaine vie mukanaan pölyt sekä kevyen lian ja jättää käsittelemättömän näköisen nätin pinnan. Se ei aiheuta rumaa kiiltoa tai rasvaisuutta. Sisätiloissa Korrek Pro TFC Viimeistelyaine on parhaimmillaan. Se jättää tasaisen kauniin pinnan ilman ylimääräistä kiiltoa. Tämä ei toki suuresti poikkea nihkeäksi kostutetun mikrokuituliinan suorituksesta, mutta eipä sen välttämättä tarvitsekaan. Korrek Viimeistelyaine vastaa laadukkaan pelkästään sisätiloihin tarkoitetun pikakiillokkeen käytöstä. Sitä kuitenkin kuluu enemmän - aivan kuin tuotetta olisi laimennettu runsaammin. Tämä koituu lopulta Korrek Viimeistelyaineen ongelmaksi. Keskinkertainen pikakiilloke, vaikka se sopii useampaan tarkoitukseen, on käyttökustannukseltaan korkeassa luokassa. Kustannus on hyväksyttävissä kotimaiselle tuotteelle, mutta vedenkäytökseen kaipaisi runsasta parannusta perustelemaan suurempaa sijoitusta. Teksti ja kuvat: Henri Posa Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 26.7.2024 Ajoneuvot Dacia Sandero töytäisi Tesla Model Y:n pois Euroopan myydyimmän automallin paikalta vuoden 2024 ensimmäisellä puolikkaalla 23.7.2024 Ajoneuvot Uudet Porsche Panamera GTS ja -Turbo S E-Hybrid antavat tilaa V8:lle, teholle ja Nürburgring-ennätykselle 22.7.2024 Ajoneuvot Selvitimme myös Suomessa myytävien pakettiautomallistojen keski-iät – hyötyautot ovat keskimääräiseltä malli-iältään yli puolet henkilöautoja vanhempia 21.7.2024 Ajoneuvot Enteileekö tämä Seatin loppua? – Tarracosta luovutaan, koska tilaa halutaan tehdä sen sijaan Cupra Terramarille 19.7.2024 Ajoneuvot 304 hevosvoiman Lexus LBX Morizo RR on kuin neliovinen ja ylellisempi GR Yaris – nyt siis täyttä totta! 18.7.2024 Ajoneuvot Porsche Macanin mallisto täydentyi takavetomallilla sekä 4S:llä – 78 440 euron Macan lienee inflaatiokorjattuna Suomen halvin Porsche ehkä jopa koskaan 16.7.2024 Ajoneuvot Vehoniemen automuseon johtaja Leila Suutarinen: ”Vanhoissa autoissa kiehtovat tuoksut, äänet ja historia” 15.7.2024 Ajoneuvot Laskimme kaikkien Suomessa edustavien automerkkien mallistojen keski-iät – arvaat varmasti kuka kauppaa vanhinta mallistoa 14.7.2024 Ajoneuvot Tämä perä kuuluu Audi A5 Avantille – myös sähköinen A6 E-Tron sekä uusi Q5 mahtuvat aivan lähiaikojen uutuuskalenteriin Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 24.7.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Tämä neuvostojohdon Urho Kekkoselle lahjoittama ZIS-110 on salaa amerikkalainen 25.7.2024 Esittely Koeistuttu: Nissan Ariya Nismo – "tehokkaampi ja edullinen" 23.7.2024 Uutinen Vanha, savuttava ja tehoton Volvo vietiin korjaamolle – korjaamo rikkoi auton moottorin ja veloitti tonnin 25.7.2024 Käyttötesti Käyttötesti: Opel Astra Electric ja halpaa huoltoa 26.7.2024 Tekniikka Audin uusi 48 voltin kevythybridijärjestelmä lähentelee jo perushybridiä 23.7.2024 Uutinen Vanha, savuttava ja tehoton Volvo vietiin korjaamolle – korjaamo rikkoi auton moottorin ja veloitti tonnin 24.7.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Tämä neuvostojohdon Urho Kekkoselle lahjoittama ZIS-110 on salaa amerikkalainen 23.7.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: kesälomamatka diesel-Mersulla paljasti sivuääniä ja lisää auton hyvistä ja huonoista puolista 17.7.2024 Yleinen ADACin tiepalveluraportti: pienempi ja isompi keskiluokka – nämä autot jättävät eniten tielle 20.7.2024 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet – Ford Escort RS Cosworth ja aikakauden ikoni 23.7.2024 Uutinen Vanha, savuttava ja tehoton Volvo vietiin korjaamolle – korjaamo rikkoi auton moottorin ja veloitti tonnin 2.7.2024 Ajoneuvot Lataushybridiksi muuttunut BMW M5 löysi Suomen autoverojärjestelmän porsaanreiän - peräti 60 000 euroa edeltäjäänsä halvemmalle häviää hinnassa myös M3 24.7.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Tämä neuvostojohdon Urho Kekkoselle lahjoittama ZIS-110 on salaa amerikkalainen 17.7.2024 Yleinen ADACin tiepalveluraportti: pienempi ja isompi keskiluokka – nämä autot jättävät eniten tielle 11.7.2024 Uutinen Hallitus suunnittelee matkailuautojen autoverotuen poistamista asteittain – alan toimijat ovat huolissaan