20.10.2018 Ajoneuvot Testi: Korrek Pro TFC Viimeistelyaine – paljon pikakiilloke Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Korrek Pro TFC Viimeistelyaine omaa pitkän nimen ja monta käyttötarkoitusta. Taustalla piilee ohutkalvopinnoitteen teknologiaa ja me testasimme tuotteen. Pikakiilloke tai viimeistelyaine voi toimia pesun jälkeisenä pikamenetelmänä maalipinnan suojatuotteen ehostamiseen ja keston jatkamiseen. Korrek Pro TFC Viimeistelyaine sopii tähän ja moneen muuhunkin. Esimerkiksi sisätilojen muovit voi pyyhkäistä pölyistä tällä samalla tuotteella. Moottorin Autonhoitojuttusarja kattaa jo usean aihepiirin. Myös pikakiillokkeet on selitetty aihealueena, joten siihen kannattaa tutustua aiemman artikkelin kautta. Tällä kertaa keskitytään vain yhteen tuotteeseen. Maalipinnan lisäksi alumiinille, kromille, kumille ja muoville sopiva viimeistelyaine kuulostaa kätevältä. Tuotetta voi käyttää sekä ulkopinnoille että sisätiloihin. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Korrek Pro TFC Viimeistelyaine Kuten jo edellä vihjasimme, Korrek Pro TFC Viimeistelyaine erottuu massasta sopimalla myös alumiinille, kromille, kumille ja muoville. Tämä ei toki ole ainutlaatuista, mutta ei myöskään tyystin tavanomaista. Tuote kuuluu Korrekin ohutkalvopinnoitesarjaan, josta kertovat kirjaimet TFC. Korrek Pro TFC Viimeistelyaine on suunniteltu täydentämään Korrek Pro TFC Kestopinnoite -käsittely. Olemme ottaneet pikatyypit myös nimellä Kestopinnoite myytävästä tuotteesta, mutta emme olleet vaikuttuneita. Kestopinnoite on sen tapauksessa vain markkinointinimi johtamassa kuluttajaa harhaan. Korrek Pro TFC Viimeistelyaine myydään käyttövalmiina 350 millilitran sumutinpullossa. Suutin on säädettävää mallia, joka on loistava asia. Viimeistelyaineen pakkauskokona on 350 millilitraa käyttövalmiissa sumutinpullossa ja sen hinta on tavallisesti hieman alle 19 euroa. Yhden käsittelykerran hinnaksi muodostuu 6-9 euroa valmistajan suosittelemalla käytöllä. Korkea käytön hinta nostaa odotuksia, josta päästäänkin kätevästi seuraavaan aiheeseen. Käyttö Korrek mainostaa tuotteen olevan helppo ja nopea käyttää. Korrek Pro TFC Viimeistelyaine suihkutetaan puhtaalle ja kuivalle maalipinnalle – kunhan pulloa on ravistettu huolella. Kokonainen konepelti voidaan työstää kerralla. Aine levitetään mikrokuituliinalla kunnes ainejäämiä ei ole näkyvissä. Korrek ohjeistaa suihkuttamaan tuotteen suoraan maalipinnalle ja levittämään sen jälkeen mikrokuituliinalla. Käyttö on helppoa ja vaivatonta. Ainetta kehotetaan käyttämään todella runsaasti. Yksi 350 millilitran pakkauskoko riittää ohjeistuksen mukaan vain 2-3 käsittelykertaan. Tämä on moninkertainen kulutus allekirjoittaneen aiemmin käyttämiin pikakiillokkeisiin, -vahoihin ja muihin sumutettaviin suojatuotteisiin nähden. Toisaalta Viimeistelyaine on helppo työstettävä näinkin runsaasti käytettynä. Monella muulla aineella syntyy suuria ongelmia yhtä paljon ainetta lutratessa. Ongelmista yleisin olisi perään jäävät rannut kun mikrokuituliina ei jaksa pyyhkiä ylijäämiä pois – Korrekilla jälki on tasainen kaikesta huolimatta. Emme saaneet aivan suositusten mukaista kulutusta aikaan, mutta toinen mikrokuituliina on silti tuotteen kanssa paikallaan. Aineen ei anneta haihtua tai kuivua, joten jonnekin tulisi saada imeytettyä tuo yli desilitra nestettä. Se on pienelle yleiskäyttöiselle mikrokuituliinalle paljon. Suuret muutokset ulkonäköön ovat harhakuvitelmia pikakiillokkeen tapauksessa. Heijastus on niin hyvä kuin maalipinnan kunto sallii. Testissä Maalipinnalla Korrek Pro TFC Viimeistelyaine jättää varsin valjun kuvan. Ulkonäköön mikään toistaiseksi kokeilemamme pikakiilloke ei tuo valtavaa muutosta eikä Korrek tee tämän suhteen poikkeusta. Lisäksi Korrekin jäljiltä veden pisarointi on heikohkoa ja pisaran muoto lättänä. Vesi valuu hitaasti laattana pois. Tämä on pikakiillokkeelle tavallista, mutta sumutettavalle suojatuotteelle heikko suoritus. Vesi ei myöskään juokse pinnalta pois erityisen nopeasti vaan valuu hitaahkosti laattana. Se jättää kuitenkin jälkeensä varsin kuivan pinnan eli esimerkiksi auton kuivaaminen vedellä onnistuu. Tuotteen kestoa emme osanneet arvioida jo alkujaan heikosta vedenkäytöksestä johtuen, mutta kuukauden päästä suoritetun pesun yhteydessä pinnan liukkaudessa ei havaittu eroa käsittelemättömään pintaan. Sisätilojen muovipintojen pyyhkimiseen tuote on oikeastaan ulkopintoja vakuuttavampi. Korrek Viimeistelyaine vie mukanaan pölyt sekä kevyen lian ja jättää käsittelemättömän näköisen nätin pinnan. Se ei aiheuta rumaa kiiltoa tai rasvaisuutta. Sisätiloissa Korrek Pro TFC Viimeistelyaine on parhaimmillaan. Se jättää tasaisen kauniin pinnan ilman ylimääräistä kiiltoa. Tämä ei toki suuresti poikkea nihkeäksi kostutetun mikrokuituliinan suorituksesta, mutta eipä sen välttämättä tarvitsekaan. Korrek Viimeistelyaine vastaa laadukkaan pelkästään sisätiloihin tarkoitetun pikakiillokkeen käytöstä. Sitä kuitenkin kuluu enemmän - aivan kuin tuotetta olisi laimennettu runsaammin. Tämä koituu lopulta Korrek Viimeistelyaineen ongelmaksi. Keskinkertainen pikakiilloke, vaikka se sopii useampaan tarkoitukseen, on käyttökustannukseltaan korkeassa luokassa. Kustannus on hyväksyttävissä kotimaiselle tuotteelle, mutta vedenkäytökseen kaipaisi runsasta parannusta perustelemaan suurempaa sijoitusta. Teksti ja kuvat: Henri Posa Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 26.4.2024 Ajoneuvot Opel Grandland on nyt täysin uusi – luvassa lisää kokoa ja näköä sekä hurjia lupaava täyssähkömalli 25.4.2024 Ajoneuvot Nimi muutettu: Mazda 6 ei katoa, vaan muuttaa muotoaan – tällä kertaa kiinalaisena sähköautona 25.4.2024 Ajoneuvot Lamborghini Urus SE kulkee 60 kilometriä sähköllä – ja pauhaa 800 hevosvoiman edestä 24.4.2024 Ajoneuvot Mercedes-Benz G580 with EQ Technology – ei nimi vuoden odotetuinta sähkömonsteria pahenna 23.4.2024 Ajoneuvot 350 000 uutta kotia vuodessa – tätä kaikkea sopii odottaa bestseller BMW X3:n pian koittavalta uudistukselta 21.4.2024 Ajoneuvot Ford Mustang 60th Anniversary Package kunnioittaa alkuperäistä ja ainoaa muskeliautoa 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi – mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 19.4.2024 Ajoneuvot 24 senttimetriä ja yksi kokonainen istuinrivi lisää: uuden C3 Aircrossin myötä Citroën C3:n käsite venyy ja paukkuu 17.4.2024 Ajoneuvot Uudistunut Nissan Qashqai leikittelee muun muassa valoilla, väreillä ja isompien autojen herkuilla Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 28.4.2024 Matkailuajoneuvot Suomessa kehitetty retkeilyvaunu tähtää samantien kansainväliselle markkinalle 28.4.2024 Uutinen Autohallin rikkonainen ovi aiheutti riidan – sitä ratkottiin kuluttajariitalautakunnassa asti 27.4.2024 Huutokauppahelmet Huutokauppahelmet – 1991 Rover Mini Classic 1300 oli aikamatka 60-luvulle jo uutena 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 27.4.2024 Kysy Autoista Kysy autoista: mistä tietää, että automaattisesti palavat takavalot varmasti palavat? 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 24.4.2024 Yleinen Uusi Tesla Model 3 Ludicrous on kolmessa sekunnissa nollasta sataan kiihtyvä perheauto, jonka saa alle 60 000 eurolla - naurettavaa 25.4.2024 Koeajo Koeajo: Suzuki Swift – tonnikeiju tarjoaa halvalla hauskaa 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 24.4.2024 Uutinen Sähköautoista paljastunut yksi merkittävä ongelma – lähes joka viides hylätty katsastuksessa 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu?