20.10.2018 Ajoneuvot Testi: Korrek Pro TFC Viimeistelyaine – paljon pikakiilloke Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Korrek Pro TFC Viimeistelyaine omaa pitkän nimen ja monta käyttötarkoitusta. Taustalla piilee ohutkalvopinnoitteen teknologiaa ja me testasimme tuotteen. Pikakiilloke tai viimeistelyaine voi toimia pesun jälkeisenä pikamenetelmänä maalipinnan suojatuotteen ehostamiseen ja keston jatkamiseen. Korrek Pro TFC Viimeistelyaine sopii tähän ja moneen muuhunkin. Esimerkiksi sisätilojen muovit voi pyyhkäistä pölyistä tällä samalla tuotteella.Moottorin Autonhoitojuttusarja kattaa jo usean aihepiirin. Myös pikakiillokkeet on selitetty aihealueena, joten siihen kannattaa tutustua aiemman artikkelin kautta. Tällä kertaa keskitytään vain yhteen tuotteeseen.Maalipinnan lisäksi alumiinille, kromille, kumille ja muoville sopiva viimeistelyaine kuulostaa kätevältä. Tuotetta voi käyttää sekä ulkopinnoille että sisätiloihin.Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyyKorrek Pro TFC ViimeistelyaineKuten jo edellä vihjasimme, Korrek Pro TFC Viimeistelyaine erottuu massasta sopimalla myös alumiinille, kromille, kumille ja muoville. Tämä ei toki ole ainutlaatuista, mutta ei myöskään tyystin tavanomaista. Tuote kuuluu Korrekin ohutkalvopinnoitesarjaan, josta kertovat kirjaimet TFC.Korrek Pro TFC Viimeistelyaine on suunniteltu täydentämään Korrek Pro TFC Kestopinnoite -käsittely. Olemme ottaneet pikatyypit myös nimellä Kestopinnoite myytävästä tuotteesta, mutta emme olleet vaikuttuneita. Kestopinnoite on sen tapauksessa vain markkinointinimi johtamassa kuluttajaa harhaan.Korrek Pro TFC Viimeistelyaine myydään käyttövalmiina 350 millilitran sumutinpullossa. Suutin on säädettävää mallia, joka on loistava asia.Viimeistelyaineen pakkauskokona on 350 millilitraa käyttövalmiissa sumutinpullossa ja sen hinta on tavallisesti hieman alle 19 euroa. Yhden käsittelykerran hinnaksi muodostuu 6-9 euroa valmistajan suosittelemalla käytöllä. Korkea käytön hinta nostaa odotuksia, josta päästäänkin kätevästi seuraavaan aiheeseen.KäyttöKorrek mainostaa tuotteen olevan helppo ja nopea käyttää. Korrek Pro TFC Viimeistelyaine suihkutetaan puhtaalle ja kuivalle maalipinnalle – kunhan pulloa on ravistettu huolella. Kokonainen konepelti voidaan työstää kerralla. Aine levitetään mikrokuituliinalla kunnes ainejäämiä ei ole näkyvissä.Korrek ohjeistaa suihkuttamaan tuotteen suoraan maalipinnalle ja levittämään sen jälkeen mikrokuituliinalla. Käyttö on helppoa ja vaivatonta.Ainetta kehotetaan käyttämään todella runsaasti. Yksi 350 millilitran pakkauskoko riittää ohjeistuksen mukaan vain 2-3 käsittelykertaan. Tämä on moninkertainen kulutus allekirjoittaneen aiemmin käyttämiin pikakiillokkeisiin, -vahoihin ja muihin sumutettaviin suojatuotteisiin nähden.Toisaalta Viimeistelyaine on helppo työstettävä näinkin runsaasti käytettynä. Monella muulla aineella syntyy suuria ongelmia yhtä paljon ainetta lutratessa. Ongelmista yleisin olisi perään jäävät rannut kun mikrokuituliina ei jaksa pyyhkiä ylijäämiä pois – Korrekilla jälki on tasainen kaikesta huolimatta.Emme saaneet aivan suositusten mukaista kulutusta aikaan, mutta toinen mikrokuituliina on silti tuotteen kanssa paikallaan. Aineen ei anneta haihtua tai kuivua, joten jonnekin tulisi saada imeytettyä tuo yli desilitra nestettä. Se on pienelle yleiskäyttöiselle mikrokuituliinalle paljon.Suuret muutokset ulkonäköön ovat harhakuvitelmia pikakiillokkeen tapauksessa. Heijastus on niin hyvä kuin maalipinnan kunto sallii.TestissäMaalipinnalla Korrek Pro TFC Viimeistelyaine jättää varsin valjun kuvan. Ulkonäköön mikään toistaiseksi kokeilemamme pikakiilloke ei tuo valtavaa muutosta eikä Korrek tee tämän suhteen poikkeusta. Lisäksi Korrekin jäljiltä veden pisarointi on heikohkoa ja pisaran muoto lättänä.Vesi valuu hitaasti laattana pois. Tämä on pikakiillokkeelle tavallista, mutta sumutettavalle suojatuotteelle heikko suoritus.Vesi ei myöskään juokse pinnalta pois erityisen nopeasti vaan valuu hitaahkosti laattana. Se jättää kuitenkin jälkeensä varsin kuivan pinnan eli esimerkiksi auton kuivaaminen vedellä onnistuu. Tuotteen kestoa emme osanneet arvioida jo alkujaan heikosta vedenkäytöksestä johtuen, mutta kuukauden päästä suoritetun pesun yhteydessä pinnan liukkaudessa ei havaittu eroa käsittelemättömään pintaan.Sisätilojen muovipintojen pyyhkimiseen tuote on oikeastaan ulkopintoja vakuuttavampi. Korrek Viimeistelyaine vie mukanaan pölyt sekä kevyen lian ja jättää käsittelemättömän näköisen nätin pinnan. Se ei aiheuta rumaa kiiltoa tai rasvaisuutta.Sisätiloissa Korrek Pro TFC Viimeistelyaine on parhaimmillaan. Se jättää tasaisen kauniin pinnan ilman ylimääräistä kiiltoa.Tämä ei toki suuresti poikkea nihkeäksi kostutetun mikrokuituliinan suorituksesta, mutta eipä sen välttämättä tarvitsekaan. Korrek Viimeistelyaine vastaa laadukkaan pelkästään sisätiloihin tarkoitetun pikakiillokkeen käytöstä. Sitä kuitenkin kuluu enemmän - aivan kuin tuotetta olisi laimennettu runsaammin.Tämä koituu lopulta Korrek Viimeistelyaineen ongelmaksi. Keskinkertainen pikakiilloke, vaikka se sopii useampaan tarkoitukseen, on käyttökustannukseltaan korkeassa luokassa. Kustannus on hyväksyttävissä kotimaiselle tuotteelle, mutta vedenkäytökseen kaipaisi runsasta parannusta perustelemaan suurempaa sijoitusta.Teksti ja kuvat: Henri PosaMainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 14.1.2025 Ajoneuvot Päivän kuva: tasavallan presidentin entinen virka-Mercedes kuljettaa nyt muiden maiden päämiehiä 14.1.2025 Uutinen Mitä tehdä, jos autossa on jäljellä enemmän velkaa kuin arvoa? 13.1.2025 Ajoneuvot Tokyo Auto Salon: TOM’S Classicin kasari-Corollat 13.1.2025 Ajoneuvot Autot ikääntyvät – auttaisiko 1 000–2 000 euron tuki uuden auton ostajalle? 13.1.2025 Ajoneuvot Mazda 6e tarkoittaa täyssähköistä viistoperää tutulla nimellä nyt myös Euroopan markkinoille 12.1.2025 Ajoneuvot Upouusi Opel Grandland on nyt rantautunut Suomeen 11.1.2025 Ajoneuvot Renault 5 E-Tech Electric ja Alpine A290 ovat Vuoden Auto Euroopassa – Renaultille toinen voitto peräkkäin, Alpinelle ensimmäinen koskaan 10.1.2025 Ajoneuvot Odotettu Tesla Model Y ”Juniper” esiteltiin Kiinassa – tässä on maailman myydyimmän automallin toinen painos 9.1.2025 Uutinen Reilu 130 000 kilometria ajetusta Å kodasta rikkoutui ohjaus – myyjä epäili vian johtuneen auton ostajasta Kommentoi artikkelia Peruuta vastausVoit kommentoida artikkelia kirjautumalla sisään. Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 14.1.2025 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: syy käytetyn Mercedes-Benz S124:n kiemurteluun ja kolinaan löytyi 14.1.2025 Uutinen Mitä tehdä, jos autossa on jäljellä enemmän velkaa kuin arvoa? 13.1.2025 Koeajo Koeajo: Ford Tourneo Custom Active – tilaa tarjouksessa 14.1.2025 Uutinen Volkswagen Suomessa 75 vuotta: juhlamallisto ihan meitä varten 15.1.2025 Koeajo Koeajo: Cupra Born VZ – kylkimyyryssä talvikelin kimppuun 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 9.1.2025 Uutinen Reilu 130 000 kilometria ajetusta Å kodasta rikkoutui ohjaus – myyjä epäili vian johtuneen auton ostajasta 11.1.2025 Esittely Viimeiset käynnistykset: V8 on nautinnollinen yleiskone 12.1.2025 Ajoneuvot Upouusi Opel Grandland on nyt rantautunut Suomeen 3.1.2025 Autoilu Näin paljon bensiinin hinta nousee – koskee liki 1,8 miljoonan auton käyttökuluja 7.1.2025 Uutinen Vakuutusyhtiö ei korvannut peurakolaria – auton vauriot johtuivat peuran väistämisestä eikä törmäyksestä peuraan 8.1.2025 Se kerta kun Se kerta kun: Peugeot teki luksussedanin keskelle poikittain sijoitetulla diesel-V12:lla 6.1.2025 Käytetyt autot Fiatiin oli tehty jakopääremontti juuri ennen kauppoja – auton vesipumppu petti silti, autoliike alkoi syyttää auton ostajaa 24.12.2024 Käytetyt autot Lähes 10-vuotiaasta, 100 000 ajetusta Porsche Panamera -lataushybridistä hajosi ajoakku – 27 000 euron lasku lävähti